لزوم ورود نصابان به حریم خصوصی مردم با کارت شناسایی معتبر

لزوم ورود نصابان به حریم خصوصی مردم با کارت شناسایی معتبر

به گزارش روابط عمومی اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان، آقای مهندس حمید عباسی در جلسه هم اندیشی مشکلات صنعت آسانسور که با حضور رؤسای شرکت ها برگزار شد با تأکید بر ساماندهی نصاب ها اظهار داشت: یک فهرست قیمت توسط نصاب های آسانسور در فضای مجازی منتشر شده است که کپی برداری و دست کاری شده فهرست شهرهای بزرگ است و با شرایط این استان همخوانی ندارد به همین دلیل به هیچ وجه مورد تأیید اتحادیه نیست.

وی بیان داشت: اتحادیه آسانسور قیمت گذاری را انجام و سپس به کمیسیون نظارت استان کرمان ارائه می دهد و پس از تصویب به شرکت های آسانسور ابلاغ می کند تا شرکت ها فقط با این قیمت ها کار کنند و مشکلاتی که به دلیل قیمت های خلاف واقع در سطح بازار پیش آمده، برطرف شود.

عباسی با بیان اینکه نصابان شرکت های آسانسور باید دارای کارت شناسایی معتبر صلاحیت فنی با امضای رؤسای اتحادیه و پلیس اماکن باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه این اشخاص با جان، مال و ناموس مردم سروکار دارند و به حریم خصوصی آنها وارد می شوند، مسئولیت بروز هرگونه حادثه و اتفاق اعم از جانی، مالی و معنوی با شرکتی است که با نصابان غیرمجاز کار می کند و حتی به کارگیری افرادی که فاقد کارت پایان خدمت سربازی هستند، جرم بوده و شرکت ها باید به دلیل این تخلفات در مراجع ذیصلاح قانونی پاسخگو باشند.

سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان با تأکید بر غیرقانونی بودن تبلیغات نصاب ها در شبکه های مختلف اجتماعی ادامه داد: هرگونه تبلیغات در فضای مجازی توسط افراد بدون صلاحیت طبق تصمیم سران قوا جرم محسوب شده و از یک تا 400 میلیون تومان برای فرد متخلف جریمه در پی دارد.

عباسی با بیان اینکه پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صمت هیچگونه صلاحیت فروشی برای شرکت های آسانسوری ایجاد نمی کند، عنوان کرد: این پروانه صرفاً در راستای ثبت آسانسور نصب شده در سامانه اداره استاندارد صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه مدت دو سال است که به طور مستمر پیگیر کار شرکت های بدون مجوز است، افزود: طبق ماده 91 قانون نظام صنفی مصوب مجلس شورای اسلامی، شرکت ها در راستای رعایت حقوق مصرف کننده باید حتماً از اتحادیه مربوطه پروانه کسب دارای تاریخ اعتبار، کد اقتصادی و شناسه ملی را اخذ کنند.

عباسی اظهار کرد: به شرکت هایی که فاقد پروانه کسب از اتحادیه هستند، یک ماه مهلت داده شده است که از طریق سامانه B4G نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز اقدام کنند در غیر این صورت واحدهای آنها طبق ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی پلمب می شود، شرکت ها بدانند که اتحادیه این موضوع را به جد در تمام استان پیگیری می کند.

وی ابراز داشت: ما بارها عنوان کردیم که 90 درصد شرکت های آسانسور استان کرمان فرار مالیاتی دارند به همین دلیل همچنان پیگیر این مسئله هستیم، البته تمام تخلف ها از سوی اداره کل امور مالیاتی نیز به طور دقیق و حساب شده، رصد می شود، پس شایسته است که این شرکت ها مسیر قانونی را در پیش بگیرند که متحمل ضررهای ناشی از جهل به قانون نشوند.

سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک یک وکیل حقوقی در محل این مجموعه مستقر می شود تا به شرکت های آسانسور در بحث مسائل و مشکلات آنها مشاوره دهد، افزود: شرکت ها نباید منافع بلندمدت خود را فدای منافع کوتاه مدت کنند، بلکه باید همواره هزینه های شرکتشان را مانند مالیات، عوارض، بیمه و … در زمان مشخص طبق قانون بپردازند.

عباسی با اشاره به اینکه قراردادهای تیپ به زودی آماده و در اختیار شرکت های آسانسور قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: همچنین با فعال کردن هیئت صلح از این پس هرگونه اختلاف بین کارفرما و شرکت ها منصفانه تر و عادلانه تر از قبل حل و فصل می شود تا حقی از هیچ کدام از طرفین ضایع نشود.

وی با تأکید بر امر آموزش و مهارت نیروی انسانی اذعان داشت: کمیسیون آموزش اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان، برگزاری دوره های آموزشی را به صورت مداوم و مستمر در دستور کار خود دارد تا شرکت های آسانسور از نظر کیفیت ارتقا پیدا کرده و با مدارک معتبر به فعالیت خود ادامه دهند که این مهم نیز در سال های گذشته انجام شده و همچنان استمرار دارد.

سرپرست اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان یادآور شد: باید ایمنی آسانسورها در بخش نصب و نگهداری و اخذ گواهی استاندارد ادواری به صورت جد مد نظر تمام شرکت ها قرار بگیرد تا مردم با اطمینان و آسایش کامل از این وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.