فرار مالیاتی بزرگترین بی عدالتی در صنعت آسانسور

فرار مالیاتی بزرگترین بی عدالتی در صنعت آسانسور

به گزارش روابط عمومی اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان، آقای مهندس حمید عباسی ظهر امروز در جلسه با معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان اظهار داشت: با ابراز تأسف شرکت های آسانسوری که به صورت قانونی فعالیت می کنند، عملاً امکان رقابت در بازار را ندارند و در این چرخه حذف می شوند، این در حالی است که شرکت هایی که فعالیت غیرقانونی دارند به صورت قارچ گونه در حال رشد هستند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد شرکت های آسانسور استان کرمان فرار مالیاتی دارند، بیان داشت: با توجه به عدم تعهد این شرکت ها نسبت به پرداخت مالیات، قیمت تولیدات و خدمات آنها پایین تر از شرکت هایی است که پرونده شفاف مالیاتی دارند و همین امر موجب می شود، آن 10 درصد از فعالان اقتصادی آسیب ببینند.

عباسی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، عرصه تولید قانونمند صنعت آسانسور با مخاطره مواجه شده است، این در حالی است که باید حمایت بیشتری از فعالان اقتصادی صورت گیرد.

سرپرست اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان ادامه داد: شرکتی که آسانسور می فروشد و آن را در سامانه استاندارد ثبت می کند، طبق قانون اتحادیه، این دستگاه را به طور کامل فروخته، زیرا در جواز کسب به طور واضح عنوان های «طراحی، فروش و نصب» درج شده است، پس شرکت ها نمی توانند، تنها بخشی از این فعالیت ها را انجام دهند و این امر غیرقانونی است در حالی که این اتفاق رخ می دهد.

وی با بیان اینکه معمولاً کارتخوان های این شرکت های متخلف نیز به نام اقوام و نزدیکان آنها است و اینگونه از پرداخت مالیات فرار می کنند، افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه محاسبه مالیات و ارزش افزوده زمانبر است، متخلفان با بی تفاوتی به فعالیت خود ادامه می دهند.

عباسی با اعلام آمادگی برای همکاری اتحادیه با اداره مالیات در راستای رفع مشکلات مالیاتی شرکت های آسانسور عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد پروژه های شرکت های آسانسور در سامانه استاندارد ثبت شده است، اتحادیه اطلاعات کاملی از این متخلفان دارد که می تواند، آنها را در اختیار مالیات قرار دهد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت ایمنی آسانسورهای سطح استان کرمان که توسط شرکت های متخلف نصب و سرویس می شود، یادآور شد: گذشته از تخلفات مالیاتی، این شرکت های آسانسور با جان مردم بازی می کنند و ایمنی آنها را به خطر می اندازند بر همین اساس ما از موضع خود کوتاه نمی آییم و با تمام توان تا آخر کار ایستاده ایم.

عباسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات فعالان اقتصادی آسانسور، فعالیت شرکت های غیربومی در سطح استان است که علاوه بر ضربه زدن به تولید و اقتصاد منطقه، هیچ تعهدی هم نسبت به خدمات خود ندارند و همین امر موجب شکایت بسیاری از مردم شده است.

سرپرست اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان اذعان داشت: همچنین شرکت های آسانسوری که با معادن کار می کنند با وجود درآمدهای میلیاردی، یک ریال مالیات پرداخت نمی کنند و اینگونه فرارهای مالیاتی بزرگترین بی عدالتی نسبت به فعالان اقتصادی است که صادقانه و قانونمند کار می کنند.

لازم به ذکر است، آقای ملکی معاون حسابرسی مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان کرمان در این جلسه با ابراز خرسندی از حسن توجه اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته نسبت به مسئله مالیات، برای هرگونه همکاری در راستای برخورد با متخلفان و ناقضان قانون اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.