90 درصد شرکت های آسانسور استان کرمان فرار مالیاتی دارند/ اسامی فراریان مالیاتی را به مسئولان اعلام کردیم

90 درصد شرکت های آسانسور استان کرمان فرار مالیاتی دارند/ اسامی فراریان مالیاتی را به مسئولان اعلام کردیم

به گزارش روابط عمومی اتحادیه آسانسور و پله برقی شعبه استان کرمان، آقای مهندس حمید عباسی اظهار داشت: پرداخت مالیات بر اساس اصول تعیین شده اداره مالیات برای زمان مشخصی انجام می شود و در تمام کشورها جزو اصول مهم شهروندی بوده و در راستای رفاه عمومی قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی یک اصطلاح رایج در مورد کارهایی است که به عدم پرداخت بدهی مالیاتی نسبت داده می شود و به این منظور است که مؤدی کمتر از میزانی که قانوناً موظف است، می پردازد، بیان داشت: همچنین هر نوع تلاش و کار قانونی یا غیرقانونی یک کسب‌وکار با هدف پرهیز از پرداخت مالیات قانونی یا کمتر پرداخت کردن آن، به هر روش که انجام شود، منجر به فرار مالیاتی می شود.

عباسی با انتقاد شدید از فرار مالیاتی شرکت های آسانسور استان کرمان تصریح کرد: این روزها بازار کم‌اظهاری در میان مؤدیان مالیاتی صنف آسانسور حسابی داغ شده است و به رغم قطعی شدن بدهی مالیاتی این شرکت­ها، مدیر یا مدیران آنها از پرداخت مالیات خودداری می­کنند. 

سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی شعبه استان کرمان با بیان اینکه 90 درصد شرکت های آسانسور استان کرمان فرار مالیاتی دارند، گفت: این استنکاف در واقع به دلیل تخلف مدیر یا مدیران شرکت رخ می دهد، بنابراین می طلبد، مسئولان مالیات و دارایی استان نهایت سخت‌گیری را نسبت به فراریان مالیاتی انجام دهند و با نهایت قدرت در مقابل این رفتارها بایستند.

وی افزود: این شرکت های متخلف معمولاً برای کاهش هزینه های خود به صورت رسمی کار نمی کنند، فعالیت آنها با حساب اعضای خانواده و نزدیکانشان صورت می گیرد، از کارتخوان هایی که به اسم دیگران است، استفاده می کنند و دارای هیچ پرونده شفاف مالیاتی در اداره مالیات نیستند.

عباسی عنوان کرد: این در حالی است که همان 10 درصد شرکت های قانونمند با توجه به تعداد کارکنان خود و پرداخت بیمه آنها در شرایط بحران اقتصادی به سختی خود را سر پا نگه داشته و به اصل رونق تولید کشور طبق فرمایش مقام معظم رهبری پایبند هستند.

وی ابراز داشت: با توجه به عدم پرداخت مالیات توسط شرکت های آسانسور متخلف، در نتیجه قیمت نهایی کار آنها نسبت به پرداخت کنندگان مالیات بسیار پایین تر و با چنین شرایطی در بازار فعلی، رقابت برای این مؤدیان سخت تر است که در نهایت موجب ورشکستگی و حذف آنها از بازار می شود، اگر قرار باشد که این روند همچنان ادامه پیدا کند، باید آن را به تمام مؤدیان مالیاتی تعمیم دهند و از هیچ کس مالیات دریافت نکنند.

عباسی با ابراز تأسف از اینکه تمام این تخلفات در سایه عدم نظارت و همکاری مسئولان امور مالیاتی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که خود آنها قطعات را خریداری می کنند، فروشگاه هایی که بدون فاکتور رسمی قطعه می فروشند و شرکت هایی که بدون ارائه فاکتور رسمی خدمات ارائه می دهند، باعث بروز مشکلات فراوانی برای شرکت های آسانسور شدند که در صورت عدم رفع این مشکلات به نابودی آنها منجر می شود.

سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی شعبه استان کرمان متذکر شد: با توجه به اینکه قراردادهای شرکت های آسانسور باید مجوز استاندارد را اخذ کنند و اتحادیه به این قراردادها و مبالغ دسترسی دارد به خوبی مطلع است که چه شرکت هایی فرار مالیاتی انجام می دهند و بر اساس همین اطلاعات، اسامی شرکت های متخلف را به اداره مالیات اعلام کرده است.

وی اذعان داشت: با وجود همکاری تمام و کمال اتحادیه و نامه نگاری های بسیار در این زمینه، مسئولان مالیات استان هیچ کاری در این زمینه انجام نمی دهند و جالب تر اینکه فشار آنها روی شرکت هایی است که در چرخه قانون فعالیت می کنند و همین امر موجب دلسرد شدن کارآفرینان و صنعتگران قانونمند می شود.

عباسی اضافه کرد: نباید این فشار مضاعف بر دوش شرکت های مولد و کارآفرینی قرار گیرد که با وجود تنگناهای اقتصادی حال حاضر و شرایط نامناسب کسب و کار، صورت‌های مالی خویش را به‌طور شفاف اظهار می‌کنند و به هر ترتیب، مالیات خود را به‌موقع می‌پردازند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان باید اطمینان داشته باشند که با فراریان مالیاتی برخورد جدی و قانونی انجام می شود، یادآور شد: متولیان مالیات استان کرمان باید با شناسایی مؤدیان متخلف و جلوگیری از فرار مالیاتی آنها تلاش کنند تا حداقل بخشی از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان قانونمند را کاهش دهند.

سرپرست اتحادیه آسانسور و پله برقی شعبه استان کرمان با تأکید بر لزوم اجرای اقدامات لازم برای ممانعت از فرار مالیاتی شرکت های آسانسور اظهار کرد: باید در راستای اجرای قانون مالیات های مستقیم علیه این متخلفان به مراجع قضایی اعلام جرم و تا ریال آخر مالیاتشان اخذ شود.

وی بیان داشت: این بی‌عدالتی در اخذ مالیات صدای اعتراض مؤدیان شفاف اقتصادی در صنعت آسانسور استان کرمان را درآورده است، بنابراین نباید اجازه داده شود، فشار مالیاتی روی دوش عده قلیلی مولد و کارآفرین متعهد باشد و عده‌ای دیگر در سایه بمانند و مالیات ندهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.